Voi mikä moka! Matkanjärjestäjä käänsi kilpailijan pihiyden omaksi PR-tempukseen
PR-taidot punnittiin sosiaalisessa mediassa
Iso-Britannian matkailualalla sattui erikoinen tapaus, kun Thomas Cook -niminen nuori mies otti Facebookissa yhteyttä Thomas Cook -matkatoimistoon toiveenaan saada kaimaltaan ilmainen matka. Humoristisessa viestissään mies toivoi kompensaatiota vuosia kestäneestä pilkasta, jota hänen nimensä oli aiheuttanut.
Asiasta uutisoivan Tnooz-verkkosivuston mukaan yhtiö vastasi sittemmin poistettuun Facebook-viestiin lyhytsanaisesti ja kieltäytyi kunniasta.
Toinen Englannissa toimiva matkanjärjestäjä Lowcostholidays näki kuitenkin tilaisuutensa koittaneen: yhtiön markkinointihenkilö lähetti Cookille viestin, jossa tämä tarjosi ilmaista lomaa Lowcostholidaysin piikkiin.
– Jos nimesi olisi ollut Lowcostholidays, olisimme ilman muuta hyväksyneet pyyntösi. Joten mitä sanoisit viikonloppulomasta Pariisissa?
Matkanjärjestäjä sai ilmaista mainosta
Tempauksen jälkeisessä palautteessa näkyy sosiaalisen median voima: Lowcostholidaysin Facebook-sivulle sateli positiivisia kommentteja, kun taas Thomas Cookin sivulla ihmiset tekivät selväksi, että yhtiö mokasi.
Thomas Cookille tuli kiire paikkailla virhettään: yhtiö julkaisi Facebook-sivullaan tekstin, jossa perustellaan ilmaisen matkan kieltämistä kaikkien asiakkaiden kunnioituksella. Yhtiö on kuitenkin kutsunut Cookin osallistumaan hyväntekeväisyyskampanjaan, jossa lapset pääsevät tapaamaan joulupukkia lentokoneessa.
Matkanjärjestäjä lopettaa postauksensa kehottamalla kaikkia Thomas tai Thomasina Cook -nimisiä henkilöitä ottamaan heihin yhteyttä syntymäpäivänään. Yhtiö näyttää saaneen synninpäästön, sillä viesti on kerännyt jo yli 200 tykkäystä.
Katso kuvat Thomas Cookin Pariisin-matkasta täältä!
Lähde: Tnooz
Kuva: Flickr / citybird192