Hyppää sisältöön

Uusi imagokampanja myy Lappia vastakohtien maana

Kirjoittajan oletuskuva
Jenna Lehkonen Päivitetty: 24.02.2012
Tuore matkailuhanke esittelee Lapin uudella, omintakeisella tavalla.

Lappi, Euroopan viimeinen erämaa

Suomen Lappi tunnetaan ulkomailla etenkin joulupukin kotina, mutta uusi matkailuhanke nostaa nyt esille myös Lapin luonnosta kumpuavat ainutlaatuiset kokemukset. Maaliskuussa alkavassa, Lapin liiton vetämässä imagohankkeessa Lappi ja pohjoinen Suomi esitellään ulkomaisille matkailijoille vastakohtien maana, jollaista ei löydy muualta maailmasta.

– Suomen Lappi on todellinen vastakohtien maa. Se tarjoaa aitoja elämyksiä, joita voi kokea vain Lapissa, kertoo hankkeen markkinointijohtaja Hanna-Mari Talvensaari.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Matkailuvalttina palvelukulttuuri

Lapin ja Koillismaan matkailuelinkeinolla ja Finavialla on merkittävä rooli hankkeen moottoreina.

– Pohjoisen Suomen moderni infrastruktuuri, muun muassa kuusi lentokenttää, tuo kilpailuedun, jota Ruotsin ja Norjan Lapeilla ei ole tarjota, Talvensaari kertoo.

– Arktinen erämaa leimuavine revontulineen yhdistettynä tinkimättömään palvelukulttuuriin muodostaa Lapin ja Pohjoisen Suomen omintakeisen matkailullisen vetovoiman ulkomailla, Talvensaari summaa.

Ylimaakunnallisella yhteismarkkinoinnilla luodaan pohjoiselle Suomelle vetovoimaa erityisesti Hollannissa, Iso-Britanniassa, Saksassa ja Venäjällä.

Kuva: Lapin Liitto

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen