Hyppää sisältöön

Tuoko suosittu tosi-tv-sarja turistiryntäyksen Suomeen? Kuvataan Lapissa

Maria Hietala
Maria Hietala Päivitetty: 19.03.2016
Suomesta tulee Kiinan suosituimpiin kuuluvan tosi-tv-sarjan kuvauspaikka.

Matkoja kohteeseen Suomi

Valmismatkat alk. 243 € Näytä matkat

Suomi esillä kiinalaisille tv-katsojille

Lapissa kuvataan parhaillaan huippusuosittua kiinalaista tosi-tv-sarjaa We Are In Love. Sarja pääsi jo ensimmäisellä kaudellaan tv-katsojien suosioon, ja sen jaksoja on katsottu noin 950 miljoonaa kertaa videoita jakavilla verkkosivuilla.

Tosi-tv-sarjaa kuvataan Rovaniemellä ja Levillä 60 ammattilaisen voimin 14.–28. maaliskuuta. Ohjelmassa 3–4 pariskuntaa kiertää ympäri maailmaa tutustuen toisiinsa ja paikallisiin nähtävyyksiin. Suomessa sarjan osanottajapariskunta tapaa joulupukin, käy huskysafarilla ja pilkillä sekä ihailee revontulia lasikattoisesta iglusta.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Tosi-tv-sarjan osanottajat valitaan Aasian kuumimpien julkkisten joukosta. Jokaisella sarjaan osallistuvalla julkkiksella on miljoonia seuraajia Kiinan suosituimmassa sosiaalisen median kanavassa Weibossa.

Suomeen kuvauksiin saapuvat miesnäyttelijä Chen Bolin Taiwanista ja naisnäyttelijä Song Ji Hyo Etelä-Koreasta. Kyseessä on Jiangsu-kanavalle tuotetun tv-ohjelman seitsemännestä tuotantokaudesta.

– Tosi-tv-sarjat ovat saavuttaneet suuren suosion Kiinassa. Esimerkiksi Sveitsin, Uuden-Seelannin ja Australian matkailunedistämisviranomaiset ovat tehneet yhteistyötä tosi-tv-sarjoja tuottavien tuotantoyhtiöiden kanssa ja taanneet näin maalleen näkyvyyttä Aasian valtavilla markkinoilla, kertoo markkinointijohtaja Mervi Holmén Visit Finlandista.

Kiinalaisturistit ahkerimpia kuluttajia

Kaukoidän ja erityisesti Kiinan merkitys matkailumarkkinana on kasvussa. Viime vuonna Aasian maista tuli Suomeen yöpymisiä yhtä paljon kuin Venäjältä. Koko Aasian yöpymisten kasvuprosentti oli tammi-marraskuussa 2015 noin 24 prosenttia ja kiinalaisturistien lähes 42 prosenttia.

Kiinalaiset ovat ylivoimaisesti ahkerimpia kuluttajia suhteessa Suomessa vietettyyn aikaan. He käyttivät viime vuonna päivää kohden 238 euroa, kun seuraavaksi ahkerimmat kuluttajat eli venäläiset matkailijat käyttivät 103 euroa.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

– Aasian ja erityisesti Kiinan kasvu on ollut erittäin lupaavaa. Suomen myöntämien viisumien perusteella myös tämä vuosi on alkanut Kiinassa hyvin. Jos suuntaus jatkuu, Kaukoidästä tulee tänä vuonna Suomelle Venäjää suurempi matkailumarkkina, kertoo Holmén.

Lähde ja kuva: Visit Finland

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Kuopion ravintolat

Minne syömään Kuopiossa? 18 ravintolaa, jotka kannattaa painaa mieleen

Porvoon parhaat ravintolat

Porvoon parhaat ravintolat – 12 vinkkiä, jotka kannattaa painaa mieleen

Klobben

Suomen ihanat saaret – päiväretket, majakat, hotellit ja muut tärpit

Imatrankoski on Suomen ensimmäinen matkailunähtävyys

Suomen ensimmäinen nähtävyys on koettava kerran elämässä – näin Imatrankoskesta tuli aikansa hitti

Lisää aiheeseen liittyviä artikkeleja