Hyppää sisältöön

Pihistelevät hotellivieraat tunnustavat: nämä tuotteet sujahtavat laukkuun

Riikka Krenn
Riikka Krenn Päivitetty: 30.12.2012
Hotels.comin kyselyyn vastanneet hotellivieraat tunnustavat pihistäneensä vuodevaatteita ja pyyhkeitä.

Pyyhe on helppo pihistää, langaton nettiyhteys on ehdoton

Hotels.comin teettämän kyselyssä 34 prosenttia vastaajista myönsi joskus napanneensa jotain mukaansa hotellihuoneesta. Yleisimmin pitkäkyntisten matkaan lähtivät vuodevaatteet, pyyhkeet, lehdet ja kirjat. Huomattavasti yleisempää miniatyyrisampoiden ja -saippuoiden keräämistä ei kyselyssä laskettu pihistykseksi.

Kyselyyn tulleista vastauksista käy ilmi, että vaivaton pääsy nettiin on tärkeää myös matkalla – ilmainen langaton nettiyhteys ajoi reissaajien prioriteettilistalla jopa aamiaisen ohi napaten 38 prosentin äänisaaliin. Ainoastaan yli 60-vuotiaat matkailijat rankkasivat hotellihuoneen hintaan kuuluvan aamiaisen langatonta nettiyhteyttä tärkeämmäksi ominaisuudeksi. Tärkeimmän palvelun ääniä keräsi myös ilmainen parkkipaikka.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Kyselyn tulokset paljastavat hotellivieraiden arvostavan kuitenkin myös vanhoja klassikoita – uusien konseptien, kuten lemmikkieläinpalveluiden, sijaan matkailijat pitävät ylivoimaisesti tärkeämpänä hotellibaarin happy houria, viininmaistiaisia tai ilmaista ruokatarjoilua.

Viiden tähden hotellipalveluissa naisten ja miesten mieluisimmat hemmottelukeinot eroavat hieman: 27 prosenttia miehistä pitää arvossa hyviä kuntoilumahdollisuuksia, kun taas 23 prosenttia naisista pysyttelee mieluiten hotellihuoneessa testaamassa ylellisiä kylpytuotteita.

Vastaajilta kysyttiin myös mitä luksuspalvelua he vaatisivat, jos olisivat rikkaita ja kuuluisia matkailijoita. Ylivoimaisesti eniten ääniä saivat herkuilla täytetty jääkaappi sekä oma henkilökohtainen uima-allas.

Lähde: Hotels.com
Kuva: Flickr / InterContinental Hong Kong