Hyppää sisältöön

Menetitkö matkasi Go Internationalin konkurssissa? Toimi näin!

Riikka Krenn
Riikka Krenn Päivitetty: 18.02.2015
Pohjois-Kyprokselle matkoja tarjonneen Go Internationalin konkurssi on sotkenut usean suomalaisen hiihtolomasuunnitelmat. Luottokortilla matkansa maksaneet voivat hakea rahoja takaisin luottoyhtiön kautta.

Suomalaisten matkat myyty lahjakortteina ja diileinä

Norjalainen matkanjärjestäjä Go International ilmoitti perjantaina 13.2.2015 yrityksen ajautuneen konkurssiin. Go Internationalin matkoja on myyty myös sadoille suomalaisasiakkaille. Kyseessä ovat Pohjois-Kyproksen lomakohteisiin diileinä ja lahjakortteina myydyt halpamatkat.

Go Internationalin ilmoituksen mukaan lennot turkkilaisilla lentoyhtiöillä onnistuvat, mutta majoitus ja oheispalvelut eivät ole enää saatavilla. Yrityksen verkkosivut eivät ole enää toiminnassa. Suomessa Go Internationalin matkoja on myyty Grouponin ja Travelbirdin kaltaisten välikäsien kautta. Travelbird on ilmoittanut hyvittävänsä Pohjois-Kyprokselle aikavälillä 14.2.-28.9.2015 tehdyt varaukset asiakkaalleen kolmen viikon sisällä.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Matkat ovat valmismatkoja, joten kuluttajalla on lähtökohtaisesti oikeus hakea maksamansa hinnan palautukseen. Matkansa luottokortilla maksaneet voivat hakea rahojaan takaisin luottoyhtiön kautta. Muulla kuin luottokortilla matkansa maksaneiden kannattaa tällä hetkellä odottaa yhteydenottoa ja toimintaohjeita omalta matkanvälittäjältään, eli siltä taholta, jonka kanssa kauppa on tehty. Myös Kuluttajaviraston kautta löytyy tietoa ja ohjeita valmismatkan peruuntumista koskeviin tilanteisiin.

>> Lue lisää: Näin minimoit valmismatkan riskit