Hyppää sisältöön

Matkustaja syyttää halpalentoyhtiötä: “Apua ei herunut, luulin kuolevani lennolle”

Maria Hietala
Maria Hietala Päivitetty: 04.12.2012
Syöpää sairastava matkustaja luuli kuolevansa halpalentoyhtiön lennolle.

Matkustaja kaipasi happea

Halpalentoyhtiö EasyJetin lennolla matkustanut 56-vuotias brittinainen koki järkyttäviä hetkiä kärsiessään vakavista hengitysvaikeuksista yläilmoissa. Daily Mailin mukaan syöpää sairastava nainen oli pyytänyt happea matkustamohenkilökunnalta, joka oli kuitenkin jättänyt avun tarjoamatta. Syyksi työntekijät olivat esittäneet hapen säästämisen hätätilanteita varten.

Juuri kemoterapian läpikäynyt nainen kamppaili hengitysvaikeuksien kanssa jäätyään ilman pyörätuolia lentokentällä ja jouduttuaan kiiruhtamaan lähtöportille jalkaisin. Pyörätuolin saamisen esti viivästys, joka aiheutui turvatarkastajien lääketarkastuksesta.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Kyprokselle matkustanut nainen kärsi lentokoneessa astmakohtauksesta, joka entisestään heikensi tämän hengitystä. Matkustaja kertoo olleensa niin epätoivoinen, että kirjoitti paperilapulle tarvitsevansa happea, koska pelkäsi kuolevansa hengitysvaikeuksiin.

– En ole koskaan ollut niin peloissani – luulin kuolevani lennolle. Lääkärini kertoikin minulle myöhemmin, että olen onnekas selvittyäni hengissä, nainen kertoo.

Matkustaja väittää, ettei kukaan EasyJetin henkilökunnasta osoittanut kiinnostusta hänen tilaansa kohtaan. Reilun neljän tunnin lennon jälkeen nainen päätyi sairaalahoitoon keuhkokuumeen takia.

EasyJetillä on tapahtumien kulusta erilainen näkemys: yhtiön tiedottaja on kertonut matkustamohenkilökunnan tehneen kaikkensa matkustajan auttamiseksi. Lentoyhtiön mukaan tilanteesta sovittiin yhdessä matkustajan kanssa, eikä tämä lopulta tarvinnut happea. EasyJet kuitenkin pahoittelee tilanteen aiheuttamaa harmia.

Lähde: Daily Mail
Kuva: Flickr / puddy_uk

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen