Matkaoppaat -sarja suuressa suosiossa
Matkaoppaiden ensimmäinen jakso veti Neloselle yli kolme kertaa enemmän katsojia kuin kanavalla on normaalisti samana aikana. Myös sarjan nettikatselu on ollut poikkeuksellisen suurta: ensimmäisen jakson näki ennakkoon Nelosen ruutu.fi-palvelussa lähes 63000 katsojaa.
Detur-matkatoimiston oppaiden työstä Turkin Alanyassa kertova 40-osainen sarja jatkuu Nelosella aina huhtikuun alkuun asti. Nelonen on tilannut menestyssarjasta jo toisen tuotantokauden Susamurulta.
Tuotantoyhtiö Susamurun kehittämä Matkaoppaat-formaatti käy kaupaksi myös maailmalla. Optio formaatin tuottamisesta on myyty jo Ruotsiin OTW Entertainmentille, Puolan suurimmalle tuotantoyhtiölle ATM Grupalle ja Ranskaan Elephant-tuotantoyhtiölle.
“Odotamme lähiaikoina lisää uusia sopimuksia. Matkaoppaiden valtava menestys on herättänyt kiinnostusta ympäri Eurooppaa”, Susamurun toimitusjohtaja Kari Voutila kertoo.
“Matkaoppaat kuvaa oikeiden ihmisten oikeaa elämää. Formaatti nostaa arjen sankarit esiin. Tämä trendi on tällä hetkellä erittäin vahva ympäri maailmaa”, formaatin myyntiä hoitavan Sparks Networkin toimitusjohtaja Nicola Söderlund sanoo.
“Matkaoppaat tarjoaa menestyvän formaatin sekä sisällön että tuotannon osalta. Pystymme lisäksi tarjoamaan yhdessä turkkilaisten partnereidemme kanssa ainutlaatuisen paketin Turkin Alanyassa, mikä mahdollistaa nopean ja helpon tuotannon”, kertoo Susamurun toimitusjohtaja Kari Voutila.
“Matkaoppaat on mahtava formaatti, jonka tekee ainutlaatuiseksi sen tuotannon tehokkuus ja valmis yhteistyöverkosto Turkissa. Formaatti täydentää erinomaisesti Spark Networksin formaattitarjontaa ja aiomme panostaa sen myyntiin”, toteaa Sparks Networksin toimitusjohtaja Nicola Söderlund.