Hyppää sisältöön

Lentoyhtiön nolo Twitter-skandaali – tämän viestin jälkeen oli anteeksipyynnön paikka

Maria Hietala
Maria Hietala Päivitetty: 19.11.2012
British Airways onnistui mokaamaan sosiaalisessa mediassa.

Karmea moka sosiaalisessa mediassa

Lentoyhtiö British Airways koki viikonloppuna kaikkien yhtiöiden painajaisen, kun firman sosiaalisesta mediasta vastaava tiimi twiittasi vahingossa rasistisen ja törkeää kieltä sisältävän viestin yli 210 000 seuraajalleen. Välikohtauksesta kertoo Daily Mail.

Tilanne sai alkunsa Twitterissä julkaistusta viestistä, jossa British Airwaysin asiakas arvosteli yhtiötä rankasti lentonsa peruutuksen takia. Raivostunut matkustaja kehotti lentoyhtiötä muun muassa “painumaan v*****n”.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Törkykielinen twiitti sai pian vastauksen, jossa toinen matkailija kutsui aasialaisperäistä matkustajaa rasistisella nimityksellä ja kehotti tätä painumaan kotimaahansa.

British Airways postasi vahingossa koko alatyylisen viestin omaan Twitter-profiiliinsa aiheuttaen muutaman minuutin sisällä hämmennystä sadoissa seuraajissaan.

Lentoyhtiö julkaisi myöhemmin viestin pahoitellakseen tapahtunutta.

– Pyydämme anteeksi edellistä viestiä. Pahoittelemme aiheuttamaamme mielipahaa ja tutkimme parhaillaan, miten vahinko tapahtui, yhtiö twiittasi.

Katso viestiketju täältä!

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Lähde: Daily Mail
Kuva: Flickr / Irargerich