Lentoemäntien paljastukset: näin matkustajan ulkoasu vaikuttaa palveluun
Tämä ärsyttää lentoemäntiä
Oletko joskus miettinyt millaisia salaisuuksia lentoemännillä ja stuerteilla mahtaa olla? Airfare Watchdog -verkkosivusto jututti lentokoneiden matkustamohenkilökuntaa selvittääkseen, mitä mieltä asiakaspalvelijat todella ovat matkustajista.
Sivuston kysymyksiin vastanneet matkustamohenkilökunnan jäsenet tunnustivat, ettei ole yhdentekevää miltä näyttää lentokoneeseen astuessaan.
Haastateltujen työntekijöiden mukaan siististi pukeutuneita asiakkaita tulee kohdeltua automaattisesti paremmin, sillä pukuun ja solmioon sonnustautuneen matkustajan oletetaan maksaneen lipustaan enemmän kuin varvastossuissa paikalle saapunut reppureissaaja.
Eniten matkustajissa ja heidän laukuissaan lentoemäntiä ärsyttää matkatavaroiden järjestely käytävällä seisoen – näin muiden matkustajien tie tukkiutuu eikä jono pääse etenemään. Myös piittaamattomuus vierustovereita kohtaan kummastuttaa matkustamohenkilökuntaa: pieniä käsilaukkuja, reppuja ja takkeja laitetaan matkatavaroille tarkoitettuihin lokeroihin viemään turhaa tilaa.
Näin viinatarjoilu lopetetaan
Jos asiakas alkaa vaikuttaa liian humaltuneelta, loppuu alkoholitarjoilu turistiluokassa lyhyeen. Ykkösluokan matkustajien suhteen matkustamohenkilökunnan tulee kuitenkin olla tahdikkaampi.
Lentoemännät paljastavat yhdeksi keinokseen lasin käyttämisen alkoholissa – itse lasi täytetään kuitenkin alkoholittomalla mikserillä. Humaltuneet matkustajat eivät eroa kuulemma juuri huomaa.
Entä oletko joskus ihmetellyt, miksi lentokoneen ikkunat on pimennettävä? Matkustamohenkilökunta tunnustaa, että yöllä ikkunat halutaan pitää pimennettyinä siksi, että matkustajat nukahtaisivat helpommin – se nimittäin tarkoittaa vähemmän töitä lentoemännille ja stuerteille.
Lähde: Airfare Watchdog
Kuva: Flickr / MJ/TR
Lue myös: Lentäjien viisi salaisuutta – näitä asioita sinun ei haluta tietävän