Hyppää sisältöön

Finnmatkat tuplasi tuloksensa

Kirjoittajan oletuskuva
minnam Päivitetty: 06.12.2010
Finnmatkojen liiketoiminnan tulos kaksinkertaistui 30.9.2010 päättyneellä tilikaudella.

– Olemme luonnollisesti erittäin tyytyväisiä tähän tulokseen, joka osoittaa, että olemme keskittyneet oikeisiin asioihin ja onnistuneet vastaamaan kysynnän vaihteluihin, sanoo Finnmatkojen toimitusjohtaja Peik Martin.

Tilivuoden alkupuoliskolla talvikauden asiakasmäärät olivat edellisvuotta pienemmät, mutta tulostaso oli siitä huolimatta parempi.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Kesälomamatkojen kysynnän vahvistuminen mahdollisti tarjonnan kasvattamisen yli 12 prosentilla eli noin 15 000 matkustajalla, millä on myös ollut selvä positiivinen tulosvaikutus.

Tillikauden suurimmat kasvukohteet olivat Turkki ja Egypti, joissa Finnmatkojen tarjonta kaksinkertaistui.

Tilikauden aikana yhtiö investoi edelleen voimakkaasti nettikaupan kehittämiseen ja nettikaupan osuus on jatkuvassa kasvussa. Finnmatkojen varauksista yli 70 prosenttia tulee tällä hetkellä netin kautta, muissa Pohjoismassa vastaava osuus on noin 60 prosenttia.

Kuva: SXC