Hyppää sisältöön

Finnairin palvelut uudistuvat Helsinki-Vantaalla

Kirjoittajan oletuskuva
Jenna Lehkonen Päivitetty: 13.02.2012
Helsinki-Vantaan lentoasemalla lisätään kevään aikana lähtöselvitysautomaatteja ja baggage drop -pisteitä merkittävästi.

Sujuvuutta lennolle lähtöön

Finnair uudistaa lentoa edeltäviä palvelujaan. Economy-luokan palvelutiskit vaihtuvat Helsinki-Vantaalla vähitellen baggage drop -pisteiksi, joihin ruumaan menevä matkatavara jätetään lähtöselvityksen jälkeen. Lähtöselvityksen puolestaan voi tehdä ennen lentoasemalle saapumista tekstiviestillä tai Finnairin internetsivuilla, sekä lähtöselvitysautomaateilla lentoasemalla.

– Ennen lentoasemalle saapumista tehtävä lähtöselvitys on vallitseva käytäntö valtaosalla lentoyhtiöistä ja yleistynyt meidänkin asiakkaidemme keskuudessa ripeästi. Sen avulla matkan alku sujuu joustavasti ja asiakkaan kannalta ikävä jonottaminen lentoasemalla vähenee, toteaa Finnairin asiakaspalvelutoiminnoista vastaava johtaja Anssi Komulainen.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Palvelutiskejä on tarjolla jatkossakin erityistilanteita ja priority-matkustajia varten.

Lähtöselvityspalveluihin liittyvät muutossuunnitelmat vaikuttavat asiakaspalveluhenkilöstön työtehtäviin ja Finnair on aloittanut aiheesta keskustelut henkilöstöedustajien kanssa. Muutokset etenevät vähitellen ja niiden tarkemmasta aikataulusta kerrotaan myöhemmin.

Kuva: Finavia