Finnairin palvelut uudistuvat Helsinki-Vantaalla
Sujuvuutta lennolle lähtöön
Finnair uudistaa lentoa edeltäviä palvelujaan. Economy-luokan palvelutiskit vaihtuvat Helsinki-Vantaalla vähitellen baggage drop -pisteiksi, joihin ruumaan menevä matkatavara jätetään lähtöselvityksen jälkeen. Lähtöselvityksen puolestaan voi tehdä ennen lentoasemalle saapumista tekstiviestillä tai Finnairin internetsivuilla, sekä lähtöselvitysautomaateilla lentoasemalla.
– Ennen lentoasemalle saapumista tehtävä lähtöselvitys on vallitseva käytäntö valtaosalla lentoyhtiöistä ja yleistynyt meidänkin asiakkaidemme keskuudessa ripeästi. Sen avulla matkan alku sujuu joustavasti ja asiakkaan kannalta ikävä jonottaminen lentoasemalla vähenee, toteaa Finnairin asiakaspalvelutoiminnoista vastaava johtaja Anssi Komulainen.
Palvelutiskejä on tarjolla jatkossakin erityistilanteita ja priority-matkustajia varten.
Lähtöselvityspalveluihin liittyvät muutossuunnitelmat vaikuttavat asiakaspalveluhenkilöstön työtehtäviin ja Finnair on aloittanut aiheesta keskustelut henkilöstöedustajien kanssa. Muutokset etenevät vähitellen ja niiden tarkemmasta aikataulusta kerrotaan myöhemmin.
Kuva: Finavia