Hyppää sisältöön

Design ja urheilu vetävät Suomeen – odotuksissa vahva matkailuvuosi

Kirjoittajan oletuskuva
Jenna Lehkonen Päivitetty: 25.01.2012
Kotimaanmatkailu kasvoi vuonna 2011.

Suurtapahtumat siivittävät kasvua

Suomen hotellitoimiala kasvoi tammi-marraskuussa 2011 myytyjen huoneiden määrällä mitattuna 4,6 prosenttia (Tilastokeskus). Scandic uskoo jääkiekon MM-kisojen ja yleisurheilun EM-kisojen siivittävän toimialan vielä vahvempaan kasvuun vuonna 2012.

– Viime vuonna ulkomaisten matkailijoiden määrä kasvoi 10,3 prosenttia ja kotimaisten 1,9 prosenttia koko toimialalla. Scandicin luvut ovat vielä positiivisemmat ja meillä kotimaisten matkailijoiden kasvu oli 9,3 prosenttia, kertoo Scandicin myynti- ja markkinointijohtaja Jarkko Härmälä.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Vuonna 2012 Helsingin designpääkaupunkivuosi sekä suuret urheilutapahtumat, kuten jääkiekon MM-kisat ja yleisurheilun EM-kisat kasvattanevat kysyntää.

– Vaikka suuret urheilutapahtumat houkuttelevat erityisesti ulkomaisia matkailijoita Suomeen, niin uskomme vahvasti sekä kotimaisten että ulkomaisten vieraiden määrän kasvuun tänä vuonna, Härmälä toteaa.

Kuva: Flickr/Mrs. Gemstone